Vägning

Igår var det dags för vägning. -0,7 visade vågen. Det är då alltså på två veckor. Känns bra att det var neråt i alla fall. Jag har inte direkt ansträngt mig dessa veckor.
Vi har haft mycket god mat och goda tillbehör på helgerna. Vi firade ju tex nyår i fredags eftersom
våra kompisar hade magsjuka på nyårsafton....

Men hur som helst så pratade vi lite om hur jag ska lägga upp det här nu. Jag är inte motiverad för att köra ren kur nu utan vill komma igång på allvar med träningen. Så min konsulent tyckte att jag skulle satsa på att hålla vikten , äta sunt och kanske byta ut 1 mål per dag mot CK. Fick en tid igen om tre veckor. Får se hur det känns då.

Grejen är väl den att jag nu efter att ha gått ner 15 kg känner mig ganska nöjd. I alla fall för stunden. Det är trots allt en grym skillnad på att väga 103 mot 85.7...

Men då jag varit på denna vikt ett tag så känner jag nog att jag vill få bort resten också. Kanske kan motivera mig till en sväng med ren kur till våren om inte annat.




Kommentarer
Postat av: Kitty

Jag tycker att det låter som en jättebra plan. Tror det är bra för kroppen att inte bara gå på ren. Kommer att bli jättebra det där.



Jo det är jätteskönt att vara hemma, men det blir ju inte mycket till diet när man är här. Inriktar mig på att hålla vikten och röra mig mycket istället.

2010-01-19 @ 15:49:42
URL: http://kittyangel.blogg.se/
Postat av: Cissi

Att kunna hålla vikten är bara det en utmaning så jag tror att det är en mycket bra plan att försöka stabilisera sig på vikten du har nu och kanske sedan ta tag i resten (om du känner att du vill). Skillnaden är ju helt otrolig som den är nu så du ska vara mer än nöjd om även om du stannar där du är nu.

Vi ses!

2010-01-19 @ 18:38:29
URL: http://ollemarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0