Helgmys

Helgen är det alltid svårast att hålla sig i skinnet matmässigt tycker jag...

Hade tänkt äta soppa frukost lunch, men det blev bara frukost. åt en El Nacho burgare på donken idag.
Köpte dock inte pommes, men åt resterna av det lilla E lämnade...inget får ju förfaras..?!!

Ikväll åt vi kyckling stekt i krämig balsamico och flagad mandel, samt pasta med grillad paprika, ruccola och mozzarella...
Ikväll tänkte jag göra en chokladmousse från Viktväktarna. Har besök av tant röd och skulle döda för en chokladkaka!!!

1 äggvita som man vispar hårt. Tillsätt en matsked socker och sen en matsked kakao.
Vispa till en slät smet. Häll upp i glas för att lyxa till det och släng in i kylen minst en timma.
Servera med hallon eller apelsin eller vad man nu föredrar. Gott men inte så många kalorier..

I förrgår äntrade jag ju orbitreken som håller på att damma igen i ett hörn. Körde 10 minuter och det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde. Måste försöka hoppa upp på den någon gång i veckan i alla fall.
Imorgon hoppas jag att det finns plats på muskel passet (pump) här på simhallen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0